About

Thursday, February 17, 2011

barbie...

assalamualaikum.... aku suke sangat2 dengan patung barbie nie.. ingt nk buat collection kumpul barbie... tp x mampu la... kadang2 harga barbie yg limited edition sngat mahal.. huhuhu.... ni aku ade info dari gogle berkaitan barbie... jom..!!!! Barbie ialah sejenis alat permainan anak patung yang terkenal di dunia. Kebanyakan permainan ini dimainkan oleh golongan perempuan tidak kira kanak-kanak mahupun remaja.
Dia gadis jelita, moden, bergaya, .......mempunyai beribu-ribu koleksi pakaian yang cantik, teman lelaki yang tampan, dan macam-macam lagi. Dia kelihatan sempurna tetapi hakikatnya dia hanyalah anak patung!
Kenalkah anda pada Babie? Siapakah yang memperkenalkan anak patung ini kepada dunia?
Ruth Handler antara pengasas syarikat alat permainan terkemuka. Nattle merupakan orang yang bertanggungjawab mencipta anak patung ini. Barbie dicipta pada tahun 1959 dan diperkenalkan kepada dunia di Pameran Alat Permainan Amerika di bandar New York.
Sewaktu diperkenalkan, Barbie merupakan anak patung yang berpakaian fesyen remaja. Namun, kontroversi tercetus apabila ramai yang mempertikaikan ukuran badan Barbie iaitu 36, 18, 38, tidak relevan dengan ukuran manusia normal.
Walaupun begitu, anak patung ini tetap mendapat sambutan dan akhirnya pada tahun 1969, buat pertama kalinya Barbie mempunyai sepasang kaki yang boleh dibengkokkan 
Pencipta anak patung ini, Ruth, mengambil nama Barbie sempena nama anak perempuannya, Barbara. "Kekasih" Barbie, Ken pula diambil sempena nama anak lelaki Ruth.




 comey2 kan.... huhuhuhuh.... bile la nk dpt sumer nie......

5 comments:

zacky786 said...

huhuuu..~ tak suke x3 :P

Anis Anisa said...

huhhuhuhu.... kamu collect la bende lain... x sesuai

NasQ said...

huhu... ada jual patung ultramen tak sini...

Unknown said...

wah,,,,sukeeeeeeeeeee

Anis Anisa said...

huhuhuhuh.. xder la pulak.. hahahaha